“La Mancha Negra” i “Mother of Apostles” triomfen al Calella Film Festival

0
80

El Calella Film Festival, el Festival de Cinema de Maresme, va lliurar dissabte per la nit els seus premis a la centenària Sala Mozart de Calella. L’andalús Enrique García es va emportar el guardó de la Llopa, el símbol del festival, com a millor director, per la seva pel·lícula “La Mancha Negra”, un retrat intens de l’Andalusia profunda, de les lluites entre famílies a l’Andalusia negra.

Enrique García explica que l’èxit de cinema andalús en tants festivals es deu al fet que “Andalusia estima molt el cinema i treballem molt amb els peus a terra. Això sí, admirem molt el cinema català per l’escola de l’ESCAC i per la voluntat catalana de crear una indústria. El cinema català genera talents i també indústria. Nosaltres aspirem a tenir aquest tipus de formació i de continuïtat. Necessitem més indústria audiovisual”.

“The First Death of Joana”, dirigida per la brasilera Cristiane Oliveira, es va emportar el premi del Jurat a la Millor pel·lícula de la secció Low Budget, pel seu retrat íntim d’una nena que descobreix que una tia seva es va morir verge.

A la categoria Creative Rosebud, el gran guanyador de la nit va ser el director ucraïnès Zaza Buadze, per “Mother of Apostles”, un al·legat en contra de la guerra d’Ucraïna i contra totes les guerres.

El Cònsol d’Ucraïna a Barcelona, acompanyat d’una delegació del consulat, va assistir a la projecció de la pel·lícula que es va fer al Teatre Principal d’Arenys fa uns dies i es va emocionar, com tots els espectadors, amb el viatge que una mare ucraïnesa fa per tal de trobar el seu fill durant la guerra en aquest país de l’Est.

Zaza Buadze creu que l’èxit de la seva pel·lícula a festivals d’arreu del món com Moscou o Nova York es deu al fet que “tracta un tema universal i els sentiments són iguals a tot el món”. Zaza Buadze afirma que “ens hem trobat molt bé a Calella durant aquest Festival i aviat anirem a Toronto, Canadà, a portar la pel·lícula també. Està agradant a tot el món”.

El premi del públic va ser per a la pel·lícula musical finlandesa, amb producció francesa, “Le café de mes souvenirs”. Les actrius de la pel·lícula Eveliina Kauhanen i Ines Kakkonen es van desplaçar fins a Calella i van recollir el premi amb el director de la cinta, Valto Baltzar.

Amb aquesta sisena edició, el Calella Film Festival es consolida com el Festival de Cinema de tot el Maresme, ja que les projeccions han estat també en sales de cinema d’Arenys de Mar i Sant Pol de Mar. El pla de l’organització és tornar a realitzar passis a Mataró l’any que ve, com va passar el 2019, i expandir-se a altres ciutats del Maresme.

Concurs de Guió

El Calella Film Festival aposta per un concurs inèdit a Catalunya, un concurs per premiar els millors guions. En aquesta secció, el millor guió del Maresme va ser per al creador maresmenc Roger Tartera, amb “El nido roto”.

El millor guió segons el Jurat, presidit per Sergi Pompermayer, va ser per a la història “Ultramar”, de Raúl Mancilla.

Reactivar les sales

A més de promocionar òperes primes i cinema independent, l’objectiu del Calella Film Festival és també reactivar les sales de cinema, que han patit una crisi intensa per la pandèmia i l’expansió de les plataformes televisives.

La centenària Sala Mozart de Calella segueix en peu i més activa que mai. La Sala Mozart va ser la seu triada per l’Acadèmia de Cinema Català per lliurar els premis a les sales de cinema centenàries de tot Catalunya. Després, el Premi Gaudí de el públic de l’Acadèmia catalana de cinema es va lliurar des de Calella. Jaume Figueras i Gemma Nierga van viatjar fins a la Sala Mozart per presentar l’acte, retransmès per tot Catalunya.

Dues seccions

La programació del festival se centra en les dues seccions competitives. La secció Low Budget va néixer amb el festival i inclou les produccions amb pressupostos inferiors als 500.000 euros. Aquestes produccions solen ser òperes primes i el festival va detectar que tenien molts problemes per accedir al mercat.

La secció Creative Rosebud Awards està dedicada a pel·lícules amb més de 500.000 euros de pressupost, sense límit, i que hagin destacat en l’any 2.020 per la seva creativitat.

Article escrit pel periodista Alex M Franquet

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here